الأحد، 27 أبريل 2008

احسن واحد

انا قرأت من كام يوم ان السيد اللواء احمد ضياء الدين (اعتقد) بعد ان اصبح محافظ لاحدي محافظات الوجه القبلي امر بعدم سير موتيسكل (كونستبل) امام الموكب بتاع سيادته.

طبعا الموضوع ده جديد علي الناس ان سيادته بعد كده ممكن ينزل من المحافظه بدون اخطار اي احد حتي ولو كان سكرتير سعادته ويعمل جولات تفتيشيه علي اي حاجه مخابز اعمال بلديه.

الصراحه اننا شُفت الموضوع ده قبل كده بس مع مدير امن الغربيه اللواء\ طه الزاهد .


انا اول مره اشوف راجل محترم اوي زيه كده وانا باعتبره من افضل اللواءات الموجوده في الداخليه واحسن مدير امن في تاريخ محافظه الغربيه.




عشان كده مفيش ظابط في المحافظه كلها بيحبه (مع الاعتذار لسيادته)



المهم ان سيادته بيقوم بجولات في جميع انحاء المحافظه في اي وقت يعني مثلا ممكن يكون في المحله الساعه 2 فجراً و تلاقيه تاني في المحله الساعه 7 صباحا من نفس اليوم .



وفي مره كنت راجع من القاهره وعند حد محافظه الغربيه مع المنوفيه كان في ملف ع الطريق السريع وكان بيلف منه الساعه حوالي 5 العصر.



وهو من النوع اللي مبيحبش المنظره يعني مفيش تشريفه اودامه و لا اي حاجه من المناظر دي يعني بتلاقيه مثلا ماشي بالعربيه لوحده في اي مكان.



المهم ان الكلام اللي انا كتبته ده بيحصل من اول ما مسك الامن في المحافظه


حتي الصور المنشوره اعلاه بثبت الكلام بتاعي و علي فكره الصور دي كانت يوم الاضراب الشهير السادس من ابريل من عام 2008 .

لا في موتسيكل و لا اي حاجه مش زي المحافظ التعبان اللي مشي اللي بيركب الشيروكي و قدامه موتسيكل و عربيه مرور و الكونستبلات يوقفوله الطريق عشان يعدي و يرصفوله الطريق عشان كله يبقي تمام.

الصوره كمان بالسياره القديمه البيجو 405 الشهيره للشرطه , السياره الجديده برضه بيجو بس 307SW موديل 2007 سوداء اللون ونمرتها الغربيه 2 .

يعني مبيهموش المنظر

الف شكر وتقدير للسيد اللواء مساعد وزير الداخليه مدير امن الغربيه\ طه الزاهد


ليست هناك تعليقات: