الخميس، 24 أبريل 2008

الشافعي بن الدكروري بيه

اتكلم اليوم عن محافظ الغربيه (السابق) السيد اللواء الدكتور المهندس الاستاذ\ الشافعي بك بن سليمان الدكروري
فاتح محافظه الغربيه .
المهم انا مش عايز اجيب في سيره الناس و انمَ فيهم بس في شويه كلام لازم يتقال و انا هاخَص الموضوع ده بالذات عن المحله الكبري.
البلد اللَي عملت مظاهرات في يومي 6 و 7 ابريل 2008 بسبب اياً كان محتاجه الكثير اوي عشان تظبط و اكيد ان سيادته اتشال من المنصب بسبب ذلك الاهمال الفظيع الذي ظهر في الصور المنشوره سواء بالجرائد او الانترنت او المدونات مش بسبب انه معرفش يتعامل مع اعمال العنف و الشغب اللي حصلي في البلد لانه وببساطه مش مدير امن سابق او حالي او مدرس بكليه الشرطه .
سيادته انا مشوفتوش في المحله دي يمكن مره واحده من يوم ما مسك مقاليد الامور و الشارع اللي شوفته فيه كان شارع نادي ضباط الشرطه اللي هو دلوقتي يعتبر احسن شارع في المحله لانه مش متكسر بسبب ام الغاز اللي داخل البلد .
و الصور مبتكدبش يعني شريط القطار اللَي هو المفروض مدخل البلد او بمعني اخر همزه الوصل بين المنصوره ودمياط و بورسعيد بالقاهره و الاسكندريه و باقي محافظات المحروسه بالصوره دي امال البلد من جوه شكلها ايه اذا كان المدخل
فيه زباله يجي بتاع محافظه بالكامل.

انا سمعت طراطيش كلام ان الاستاذ \عمرو اديب والسيد \مفيد فوزي وضبوه كويس في القاهره اليوم بسبب انه بيقول ان البلد ميت فل و اربعتاشر مش مكسره ولا حاجه و ان كانت مكسره ف ده بسبب ان احنا بندخل للبلد غاز طبيعي لراحه المواطنين من الوقوف في طوابير الانابيب , بس انا بعذر سيادته لانه مبيشفش ليه...!!!


عشان كل زياراته معلنه و الشوارع بتترش ميه بالمطافي و البلدورات بتدهن و التكسير اللي في الشارع بيتردم اي كسر


لأ وكمان لأنه راكب جيب شيروكي متفيمه و ستاير فانت عايزه يشوف الناس او يحس بالمطبات او او او ....


صحيح ان البلد بيدخلها غاز عشان راحه المواطنين بس الغاز ده بــ 2300 جنيه شامله مصروفات اصلاح الشوارع المتدغدغه بس هو فين الوضع دلوقتي

اتمني من المحافظ الجديد اللواء عبدالحميد الشناوي الاهتمام شويه بالمحله وخاصه عمليه رصف الطرق و النظافه العامه
مع تمنياتي له بالتوفيق .
الصوره للشافعي الدكروري و هي الصوره الوحيده اللي لقيتها علي الانترنت يعني هاتلاقيها ارشيفيه من يوم ما مسك
و ده دليل ان احنا مبنشفهوش اصلا

باي باي دكروري

ليست هناك تعليقات: